Punkt drugi –
Spotkanie z zespołem. Pytania
Kiedy już
zdecydujecie się na którąś opcję , koniecznie postarajcie się umówić z takim
zespołem na próbę na żywo (DJ na rozmowę). To ważne ponieważ często na stronach
internetowych nagrania są studyjne, przerobione tak by brzmiały lepiej niż na żywo
a przecież w tej sytuacji liczy się tylko występ na żywo.
Warto
zapisać sobie na kartce to o co będziemy chcieli zapytać zespół w trakcie
spotkania.
Ważne, aby na
takiej próbie byli wszyscy członkowie zespołu. Przygotujmy sobie też listę
kilku piosenek i poproście o zagranie ich.
Ważne aby te piosenki były z różnych
gatunków muzycznych, wtedy sprawdzicie jakie spektrum muzyki prezentuje zespół.
To bardzo ważne, aby zespół nie skupiał się tylko na jednym gatunku muzycznym,
ale grał wszystko i dla każdego.
Zespół
należy z góry poinformować o rzeczach których sobie nie życzycie na weselu. Są
to np.: rozbierane konkursy, bądź zabawy które od was i gości wymagały by
niestosownego zachowania, robiły zbyt dużo zamieszania, czy były po prostu
niekulturalne. Warto też zapytać o formę oczepin. Zazwyczaj w zestawach są „oczepiny krótkie” które łącznie z
wykupywaniem butów trwają ok 30 minut, oraz „oczepiny długie” zawierające w
swoim składzie dużo przyśpiewek, prezentów dla Młodej Pary „potrzebnych” w
pożyciu małżeńskim, oraz długich negocjacji z gośćmi o buty. Takie oczepiny
trwają zazwyczaj od 1 godziny nawet do
2. Ja osobiście polecam te pierwsze gdyż jest to optymalny czas aby zaciekawić
gości wydarzeniem, ale nie znudzić. Jest to czas kiedy cała sytuacja dzieje się
na środku sali i aby każdy mógł wszystko widzieć jest niestety zmuszony do
stania a nie jest to pozycja komfortowa na dłuższy czas. Po za tym wesele jest
przecież do zabawy więc szkoda marnować czas.
Zapytajcie o
nagrania z poprzednich wesel na których grał dany zespół.
Warto też zapytać o możliwość odtworzenia
muzyki z przenośnych dysków. Jest to ważne w sytuacji gdy do pierwszego tańca
mamy określoną choreografię. W takiej sytuacji lepiej jest odtwarzać dany utwór
nawet gdy zespół ma go w repertuarze . Kroki są dopasowane do odpowiednich
taktów a zespól mimo szczerych chęci zawsze zagra go nieco inaczej.
Do często
zapominanych pytań należy pytanie o ubiór zespołu. Jest ono równie ważne jak
inne pytania. Nie chcemy przecież żeby na scenie prezentowała się zbieranina
ludzi każdy z inne paczki byle jak ubranych.
To tylko
kilka podstawowych pytań. Pamiętajcie, że możecie pytać o wszystko co tylko
pozwoli wam podjąć dobrą decyzję.
Punk trzeci – Umowa.
Przykładowy wzór i konstrukcja
Kiedy już zdecydujemy się na któryś z
zespołów, przechodzimy do najważniejszego elementu, czyli umowy
Koszty ustalamy z góry i zapisujemy je w umowie, zaznaczając również
ile zostało wpłaconej zaliczki. W umowie warto również zapisać koszt przedłużenia
imprezy w razie gdyby goście chcieli się bawić dalej. Należy z góry również
ustalić czas trwania wesela oraz poprawin i również zapisać to w umowie.
Kwestia
wyżywienia zespołu jest równie ważna i taka zapiska również powinna się znaleźć w umowie. Nie ma obowiązku zapewnienia jedzenia zespołowi, ale myślę, że leży to
w dobrym guście aby jednak zespól nie siedział przy pustym stole. Nie chcemy
przecież, aby przy ich stole stały konserwy. Bez znaczenia czy wybierzemy opcję
z jedzeniem czy bez powinno to zostać zawarte w umowie pozwoli to nam uniknąć
niepotrzebnych pomyłek i niedomówień.
UMOWA O DZIEŁO
Zawarta w dniu ......................
r., w ………………………………, pomiędzy ..............................................………………........................................................................................................................................,
zwanym dalej Zamawiającym, a zespołem muzycznym
............................................, reprezentowaną
przez.....................................................................................,zwanym
dalej Wykonawcą.
§ 1
Zamawiający zleca, a Wykonawca
zobowiązuje się do obsługi muzyczno - konferansjerskiej zabawy weselnej
organizowanej przez Zamawiającego w godzinach od ……………… do…………… w dniu
...………………………… w …………………………………………………………
§ 2
Za wyżej wymienioną usługę strony
ustalają wynagrodzenie w kwocie ……………….. zł (słownie …………………………………………………………
złotych).
Wynagrodzenie za każdą rozpoczętą
godzinę ponad czas zawarty w umowie wynosi …………………zł (słownie
………………………………………………złotych).
§ 3
W dniu podpisania umowy Wykonawca
otrzyma zadatek w wysokości .................... zł
(słownie................................................................złotych)
na poczet wykonania umowy.
§ 4
Zapłata pozostałej części
wynagrodzenia nastąpi po zakończeniu imprezy. Wynagrodzenie określone w § 2
wyczerpuje wszystkie roszczenia finansowe Wykonawcy, które mogą wynikać z
niniejszej umowy.
§ 5
Wykonawca jest zobowiązany do
poprowadzenia imprezy na uzgodnionym poziomie, według przedstawionego ustnie
bądź pisemnie planu.
§ 6
Wykonawca zapewnia ze swojej strony
profesjonalny sprzęt audio, oświetlenie dyskotekowe.
§ 7
W przypadku nie wywiązania się z § 2
niniejszej umowy, Wykonawca obowiązany jest zapłacić karę umowną w kwocie
………........…………… zł (słownie………………................………………… złotych) na rzecz
Zamawiającego.
§ 8
Wykonawca zobowiązuje się do
wyznaczenia osoby zastępczej do poprowadzenia imprezy w razie zaistnienia
zdarzeń losowych uniemożliwiających mu wywiązanie się z umowy.
§ 9
Zamawiający ponosi odpowiedzialność
materialną za zniszczenie lub uszkodzenie sprzętu powstałe z winy osób nie
będących członkami zespołu.
§ 10
Brak prądu oraz inne przeszkody
powodujące przerwy w obsłudze muzycznej imprezy nie stanowią podstawy do
przedłużania czasu jej trwania ponad czas określony .
§ 11
W czasie trwania imprezy organizator
zapewnia / nie zapewnia, członkom zespołu posiłek jak wszystkim biesiadnikom.
*niepotrzebne skreślić.
§ 12
Strony oświadczają, że wszelkie
ewentualne spory wynikające z realizacji postanowień umowy będą starały się
rozwiązać polubownie. W przypadku nieosiągnięcia porozumienia właściwym dla
rozstrzygnięcia sporu będzie sąd powszechny właściwy dla Zamawiającego.
§ 13
Umowę sporządzono w dwóch
jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJĄCY WYKONAWCA
……………………………………… ……………………………………
ANEKS DO UMOWY Z DNIA …………
Data
uroczystości
|
|
|
Miejsce
uroczystości
|
Nazwa lokalu
|
|
Ulica
|
|
|
Miasto
|
|
|
Początek
uroczystości
|
(godzina):
|
|
Planowane
zakończenie
|
(godzina):
|
|
Przewidywana
ilość gości
|
:
|
|
Pani Młoda
(imiona)
|
Pani Młoda:
|
|
Matka:
|
|
|
Ojciec:
|
|
|
Pan Młody
(imiona)
|
Pan Młody:
|
|
Matka:
|
|
|
Ojciec:
|
|
|
Świadkowie
(imiona)
|
|
|
|
|
|
Obecność na
błogosławieństwie
|
(tak - miejsce/nie)
|
|
Pierwszy
taniec
|
Wykonawca:
|
|
Tytuł:
|
|
|
Konkursy
|
(tak/nie)
|
|
Oczepiny
|
Rzuty
|
|
Rozpoznawanie:
|
|
|
Przyśpiewki:
|
|
|
Kwesta:
|
|
|
Inne:
|
|
|
Podziękowanie
dla rodziców
|
(tak/nie):
|
|
Telefon
kontaktowy/e-mail
|
Pani Młoda:
|
|
Pan Młody:
|
|
|
Uwagi:
|
|
|
|
|
|
|
|
Miłej niedzieli:)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz